عشق شعر (چنگنواز تنها)

شعر، داستان، نامه، یادداشت و قطعه موسیقی عاشقانه

عشق شعر (چنگنواز تنها)

شعر، داستان، نامه، یادداشت و قطعه موسیقی عاشقانه

تنهایی من

قانون تو تنهایی من است و تنهایی من قانون عشق

عشق ارمغان دلدادگیست و این سرنوشت سادگیست.
چه قانون عجیبی! چه ارمغان نجیبی و چه سرنوشت تلخ و غریبی!
که هر بار ستاره های زندگیت را با دستهای خود راهی آسمان پر ستاره کنی
و خود در تنهایی و سکوت با چشمهای خیس از غرور پیوند ستاره ها را به نظاره نشینی
و خاموش و بی صدا به شادی ستاره های از تو گشته جدا دل خوش کنی
و باز هم تو بمانی و تنهایی و دوری…

واحه ای در لحظه

به سراغ من اگر می‌آیید،

پشت هیچستانم.
پشت هیچستان جایی است.

پشت هیچستان رگ‌های هوا، پر قاصدهایی است
که خبر می‌آرند، از گل واشده دورترین بوته خاک.

روی شن‌ها هم، نقش‌های سم اسبان سواران ظریفی است که صبح      
به سر تپه معراج شقایق رفتند.

پشت هیچستان، چتر خواهش باز است:        
تا نسیم عطشی در بن برگی بدود،        
زنگ باران به صدا می‌آید.        

آدم این‌جا تنهاست        
و در این تنهایی، سایه نارونی تا ابدیت جاری است.        

به سراغ من اگر می‌آیید،        
نرم و آهسته بیایید، مبادا که ترک بردارد        
چینی نازک تنهایی من.

سهراب سپهری

دلتنگی

 باورتــــ بشوב یا לּــﮧ


روزے مـے رωـــב ڪـﮧ בلـَـت براے هیچڪـωــ به انـבازه ـے مَـלּ تـَـنگ לּـخواهـב شُـב

براے לּـگاه ڪرבنم ...

اذیـَـت ڪرבنم ...

خنـבیـבنم

براے تمامـے لحظاتـے ڪـﮧ בر ڪنارم בاشتـے

روزـے خواهـב رωــیـב

ڪـﮧ ـבر حـωــرت تڪرار בوباره ـے مــלּ خواهـے بوـב

میـבانم روزـے دیگر לּـیـωــتم

و هیچڪـωــ تڪرار مــלּ לּـخواهـב شـב !

تو می‌مانی

نمی‌میرد دلی کز عشق می‌گوید
و دستانی که در قلبی، نهال مهر می‌کارد



نمی‌خوابد دو چشم عاشق نور و طلوع روشن فردا
و خاموشی ندارد، آن لبان آشنا، با ذکر خوبی‌ها

نخواهد مُرد آن قلبی که در آن عشق جاوید است

تو می‌مانی
در آواز پرستوهای آزاد و رها
آن سوی هر دیوار

تو می‌خوانی
بهاران با ترنم‌های هر باران

تو می‌بینی
گل زیبای باورهای نابت، غنچه خواهد کرد
نهال پاک ایمانت، دوباره سبز خواهد شد
نسیم صبح،
عطر آن سلام مهربانت هدیه خواهد داد
و با امواج دریا
بوسه بر دستان ساحل میزنی با عشق

تو را با مرگ کاری نیست
تو، خاموشی نخواهی یافت

الهی روح زیبا در بدن داری
تو نامیرای جاویدی

تو در هر شعله می‌مانی
تو در هر کوچه باغ عاشقی
با مهر می‌خوانی
و آواز تو را
حتی سکوتت را
لبان مردمان شهر، می‌بوسد

دوباره عشق می‌جوشد
تو چون نوری
سیاهی می‌رود،
اما تو می‌مانی..

کیوان شاهبداغی

dön desem (بگویم برگرد)

یکی از ترانه های مورد علاقه ی من ترانه ی ترکی اوزجان دنیز هستش، امروز متن و ترجمه اش رو گذاشتم، اگر شما هم خوشتون اومد یا میخواهینش بگید تا لینک دانلود تصویری این آهنگ رو بگذارم. برای دانلود آهنگ صوتی نیز بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
دانلود کلیپ تصویری

Bu aralar içimde bir yangın var
این اواخر آتش جانکاهی درونم  هست

Hem yorgunum birazda suskun
هم خسته هستم و کمی هم ساکت

Sabah olmaz gönülde yar sancım var
امیدی(سحری)درقلبم نیست ، درد یار دارم

Hem dargınım birazda kırgın
هم دلتنگم و کمی هم دل  شکسته

Neler oldu ruhun duymaz
چه ها شد روحت نمی شنود

Gözün görse gönlün bilmez
اگرچشمانت هم ببینند، قلبت درک نمی کند

Her ayrılık bir başlangıç
هر جدایی یک شروع

Bu gidişle sonum olmaz
ولی با رفتن تو ،عاقبتم معلوم نیست

Yar
ای یار

Ama dön desem
اما بگویم برگرد

Seviyorum seni gel desem
 دوستت دارم، بیا

Seni nasıl özledim bir bilsen
چطور دلتنگت هستم کاش بدانی

Zaman olur gözümde yaşlar çağlar
بعضا اشک از چشمانم چون آبشار جاری است

Kah akarlar kah dururlar
گاه جاریست و گاه متوقف

Bir an olur dilim de sözler ağlar
لحظه هایی می شود کلمات در زبانم می گریند

Ben aşk derim hüzün olurlar
من عشق می گویم و آنها غم می شوند

Neler oldu ruhun duymaz
چه ها شد روحت نمی شنود

Gözün görse gönlün bilmez
اگرچشمانت هم ببینند، قلبت درک نمی کند

Her ayrılık bir başlangıç
هر جدایی یک شروع

Bu gidişle sonum olmaz
ولی با رفتن تو ،عاقبتم معلوم نیست

Yar
ای یار

Ama dön desem
اما بگویم برگرد

Seviyorum seni gel desem
 دوستت دارم، بیا

Seni nasıl özledim bir bilsen
چطور دلتنگت هستم کاش بدانی

تولدم مبارک؟

آقا دیروز (20 فروردین) تولدم بوده، هیچکی تاحالا بهم تبریک نگفته

غم دنیاست


غمه دنیاست وقتی عشقت دور از اینجاست
وقتی دل بی رمقو خسته و تنهاست
غمه دنیاست دله آدم بشه حساس
وقتی عشقت تو دلش نباشه احساس
نباشه احساس

غمه دنیاست اون برهو ترکت کنه
هیچکسم نباشه که درکت کنه
غمه دنیاست اون لحظه ی خداحافظی
بفهمی که دیگه بهش نمیرسی(۲بار)

غمه دنیاست وقتی عشقت بد شه خیلی
وقتی که به تو نداشته باشه میلی
غمه دنیاست وقتی خوابشو ببینی
اما هیچوقت نتونی پیشش بشینی
پیشش بشینی

غمه دنیاست اون برهو ترکت کنه
هیچکسم نباشه که درکت کنه
غمه دنیاست اون لحظه ی خداحافظی
بفهمی که دیگه بهش نمیرسی(۲بار)

خواننده: محمد علیزاده
آلبوم: دلت با منه

از تو دلگیرم


دلم میخواد ببینمت بازم بخندی تو نگام
آخه فقط تو میدونی از زنده بودن چی میخوام

دلم بهم میگفت تورو میشه یه جور دیگه خواست
آخه فقط قلب توئه که با من اینقدر سر به راست

از تو دلگیرم که نیستی کنارم

من دارم می‌میرم تو کجایی من باز بی قرارم

میدونی جز تو کسی رو ندارم

باورم نمیشه اینقدر آسون رفتی از کنارم


ترانه سرا: رشید رفیعی

ادامه مطلب ...

زیبایی های زندگی


زندگی زیباست اگر زیبا ببینیم
دست به دست هم دهیم تنها نشینیم

زندگی زیباست اگر مهربان باشیم
درون قلب هم جاودان باشیم

شاهین سادات ناصری

دانه های دل


دلم را چون اناری کاش یک شب دانه می کردم
به دریا می زدم در باد و آتش خانه می کردم

چه می شد آه ای موسای من، من هم شبان بودم
تمام روز و شب زلف خدا را شانه می کردم

نه از ترس خدا، از ترس این مردم به محرابم
اگر می شد همه محراب را میخانه می کردم

اگر می شد به افسانه شبی رنگ حقیقت زد
حقیقت را اگر می شد شبی افسانه می کردم

چه مستی ها که هر شب در سر شوریده می افتاد
چه بازی ها که هر شب با دل دیوانه می کردم

یقین دارم سرانجام من از این خوبتر می شد
اگر از مرگ هم چون زندگی پروا نمی کردم

سرم را مثل سیبی سرخ صبحی چیده بودم کاش
دلم را چون اناری کاش یک شب دانه می کردم

علیرضا قزوه